I made this widget at MyFlashFetish.com.


Tuesday, 17 May 2011

Alamak???

hai semua members ku yang kat luar to,semasa hamba yang dipenuhi noda ini bermusafir di laman blog yang ada,aku terjumpa cerita ini,so jom hayatinye...

Begini ceritanya…. Sahabat saya tu seorang guru di salah sebuah sekolah di Malaysia. Sahabat saya tu mempunyai seorang kawan Cina yang sama-sama mengajar macam dia. Kawan Cinanya itu memberitahunya bahawa dia telah terbaca berita di akhbar Cina baru-baru ini yang mengatakan ada seorang bayi berbangsa Cina baru saja lahir dalam keadaan mulutnya seperti berjahit tapi tiadalah kesan jahit. Cuma mulutnya sahaja tertutup rapat. Jadi doktor bersepakat untuk membedah bayi Cina tersebut. Ketika dalam pembedahan, mulutnya berjaya dibedah tapi ada sesuatu yang amat memeranjat yang berada di dalam mulut bayi tersebut………….. Nak tahu apa dia???????? Doktor yang membedah bayi tersebut telah menemui sehelai kertas kecil yang didalam kandungannya bertulis dalam tulisan Cina..

Anda nak tahu tak apa kandungannya??? Di dalam kertas tersebut telah menyebut dalam tulisan Cina yang berbunyi “Ingatlah wahai manusia , sesungguhnye Hari Kiamat akan menjelma tidak lama lagi“ Maka terperanjat lah doktor Cina tersebut sebab bayi tersebut memang sejak dilahirkan memang mulutnya tertutup. Jadi tiada bukti mengatakan ada orang yang meletakkan kertas kecil tersebut. Jadi memanglah terbukti bahawa kuasa Allah Yang Maha Besar menciptakan bayi tersebut sedemikian rupa untuk memberi maklumat kepada manusia tentang ketibaan hari kiamat.. Sesungguhnye Allah Maha Bekuasa untuk memberikan agar bertaubat. Jadi sesungguhnye Allah sebenarnya masih sayangkan kita kerana telah memberi maklumat tersebut…

Adakah anda percaya ? Dalam keadaan ini , cuba kita renungkan pada zaman Rasullulah s.a.w Allah telah memberikan petunjuk kecil tentang tanda-tanda hari kiamat sejak zaman nabi-nabi dulu lagi.Contonhya lelaki kahwin sama lelaki begitulah sebaliknya. Dan di dalam Al-Qur’an sendiri telah mengatakan bahawa tanda-tanda hari kiamat ialah apabila orang Islam sendiri yang membenci islam dan menentangnya. Ini telah terbukti pada zaman sekarang di negara kita. Jadi secara amnya… sebenarnya hari kiamat akan menjelma tidak lama lagi tapi kita tak tahu bila. Cuma rasullullah ada menyebut hari kiamat akan datang pada hari Jumaat tapi tak tahu bila………..Tapi kita hairan kenapa akhbar melayu tiada berita ini. Ini adalah disebabkan pemerintah tak mahu berlakunya ke kecohan di negara ini. Jadi sama-samalah kita renungkan bersama sesungguhnye berita itu adalah merupakan satu bonus daripada Allah terhadap manusia agar bersiap sedia…..untuk menanti ketibaan hari kiamat………………..

Seperkara lagi ialah berkenaan salah satu tanda kiamat iaitu akan berlaku gempa bumi di tiga tempat ….timur tengah, barat dan timur. Waktu itu baru Turki dan Taiwan. Tup..tup..Mexico di landa gempabumi yang dasyhat juga seminggu. Dan Allahyarham Ustaz Taha pernah berkata sekitar lima tahun lepas salah satu tanda kiamat akan berlaku kekecohan di Indonesia dan Turki. Sama sama kita renungkan…buktinya jelas makin nyata dari hari ke hari….sabarlah menanti…..

Ini adalah keratan email yang dihantar oleh seorang rakan kepada saya.. Oleh itu menjadi tanggungjawab saya untuk edarkan pada semua.. sekian..

Notis dlm Mulut Bayi (pernah disiarkan di sebuah akhbar berbahasa Cina)

“Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun“ (Sabda Rasulullah SAW)

“Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.” (Surah Al-Ahzab:71)

so,kawan-kawan ku yang beragama islam sekalian,
bersedialah kamu menemui jalan penghabisan,
kembalilah ke pangkal jalan,
semoga kita semua disatukan di sisi Allah s.w.t bersama-sama
dengan orang yang soleh dan solehah,insyahallah...

2 comments:

  1. kita hanya mmpu percaya tapi hanya Allah yg tahu bila kiamat akan berlaku.

    ReplyDelete